måndag 20 januari 2014

Hönsmamma

Klockan 06.00 ringde larmet idag.  Kändes som mitt i natten. Iallafall så var jag dödstrött. Kunde knappt öppna ögonen. Kl 01.30 hade jag fortfarande inte somnat inatt. 
Mr Tinnitus, en snarkande man och en sparkande dotter. Svårt att sova då. 
Hade alltså inte sovit många timmar när klockan ringde men jag tog mig upp. Helt otroligt. 
Och det gick väldigt bra på jobbet. Fick sätta mig ett par gånger för att det gungade för mycket men annars så flöt det på bra. 
Kan inte påstå att jag längtar efter att klockan ska ringa 06 imorgon oxå men jag ser iallafall fram emot att gå till jobbet. 
Så skönt att ha nåt att göra. Kommer att se fram emot lediga dagar på ett helt annat sätt. 

Efter jobbet gick jag till gymmet. Tänkte gått 2 km på bandet men klarade bara 1 km. Var helt slut och balansen var inte på topp. 
Gjorde lite andra övningar sen gick jag hem till mamma där hon och Lina bjöd på semla. 
Hem, vilade 30 min och hämtade sen Emma. 
Vi tog ut Zigge. Gosade lite med honom och städade hans bur. 

Sen kom Patric hem så vi har hängt med honom hela eftermiddagen och kvällen. Mys. Nu får jag ta vara på varenda minut han har tid att umgås med mamsen för snart åker han. 
Kan inte tänka på det för då får jag hjärtklappning, andnöd och börjar lipa. 
#hönsmamma

Emma och Patric spelade Fia med knuff efter middagen och sen gick Patric och jag till affären.


Nu ligger vi i soffan och kollar tv. 
Jag är sådär härligt trött och avslappnad. Och det lär inte vara svårt att somna sen. Hoppas jag iallafall ...
Förhoppningsvis vaknar inte Emma inatt och så ber jag en bön om att slippa snarkningar. För om "nån" snarkar så finns det stor risk att det sker ett mord på Färgarevägen. 


Måste bara berätta en så söt grej. Idag när jag hämtade Emma och vi skulle gå hem kom en pojke på hennes avdelning och sprang i fatt oss. Och så sa han:
-Emma. Jag vill att du pussar mig på mitt kalas på lördag. Vill du det?
-Ja svarade Emma och log lite generat. 

Jag stod bara där som ett fån. Lite smått chockad. Pussas? Dom är ju bara 5 år! 
Jag frågade Emma när vi gick hem om dom brukade pussas. 
-Ja. Jag har pussat honom två gånger på kinden idag. 
Och så gick hon vidare som om det vore det mest naturliga i världen. 

Jahopp. Nu börjas det!
#ännumerhönsmamma




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar