onsdag 1 januari 2014

Separation

Fick precis veta att ett par vänner till oss ska separera. Ingen bra start på året för dom. Så ledsamt. 
Kan känna den jobbiga känslan dom måste haft innan dom väl kom fram till sitt beslut. Och hur smärtsamt det måste ha varit att berätta för barnen. 

Men man måste följa sitt hjärta. Man kan inte bara hålla ihop för barnens skull. Nu vet jag att det inte bara är en impulsgrej eller att dom inte har kämpat för att hålla ihop. Detta är förmodligen noga genomtänkt. 

Jag vet att många nog ger upp för lätt. Att så fort man har det lite kämpigt så väljer man att dra. Det kan jag tycka är synd. 
Men har man verkligen försökt så tycker jag inte att man ska vara rädd för att ta steget att hitta lyckan någon annanstans. Att hålla ihop bara för barnen kan aldrig bli bra. Barnen känner av dålig stämning och påverkas väldigt mycket. 
Och livet är alldeles för kort för att man ska leva olycklig. 

Det är verkligen inte en lätt situation. Hur man än gör så smärtar det och barnen bli påverkade. 

Jag känner mig faktiskt lite chockad och blev ledsen. 
Jag hoppas verkligen att det går bra för er båda ❤


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar