onsdag 15 januari 2014

Forever young

Jag somnade nästan direkt efter att jag hade lagt mig igår. Underbart. Vaknade 7.15 när Emma ropade. Tidigaste hon har vaknat senaste året tror jag. Men hon gick upp och kollade tv och jag somnade om i över en timme till. 
Vaknade med geggiga ögon igen. Fattar inte detta. Geggiga på morgonen, kan knappt öppna dom. Sen när jag har tvättat mig så är det borta och jag märker inget mer spår av "gegget". 
Jag måste ha blivit känslig för drag så här på ålderns höst. 
Jag blir ju faktiskt snart 40. Det är gammal. Eller?
Jag får nog inse att krisen har kommit. Jag t o m googlar på mirakelkräm till ansiktet. 
Har inte bara fått skrynklig och lös hud under hakan. 
Även mer rynkor. "Slappa" kinder. Ögonen hänger. Gråa hår. 
Hjälp!
Vad hände med forever young?

Idag är vi lediga och på schemat står Bauhaus, Ikea, handla och gymmet. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar