måndag 27 januari 2014

Tålamod

Som förälder måste man ha flera kilo tålamod. Vissa dagar har man så det räcker och blir över. Andra dagar är man på minus. Idag har jag varit på minus. 
Har varit sjukt trött i huvudet idag. Mr Tinnitus är en jobbig jävel och har tagit allt mitt tålamod.

Det gick bra på jobbet idag. Nästan för lugnt för mig. Men det ska man väl egentligen inte klaga över. 
Jag gick till gymmet efter jobbet. Sen in till stan för att hjälpa Micke att handla kläder. 
Vi tog även en lunch på Ming. Otroligt gott. 
Men jäklar vad mätt man blir. Har varit mätt hela em/kvällen. Kunde bara få i mig lite te och knäckemacka nu ikväll. 

Innan Micke drog till jobbet tog vi även en kaffe på Kahls. Sen gick jag en runda själv och tittade i några butiker. 
Patric och Tilda hämtade Emma på dagis och passade henne tills jag kom hem. 

Det var när jag kom hem som jag upptäckte att min tålamodsbank var på minus. 
Slut på kontot, kan man sä. 
Emma har börjat få en viss attityd här hemma och oftast ignorerar jag det bara men nu ikväll gnabbade vi och tjabbade en hel del. Det är så himla trist. 
Och jag ångrar mig direkt när jag har gett mig in i tjafsandet för det leder ändå aldrig nån vart. 
Men man kan inte alltid vara en perfekt förälder och tänka pedagogiskt. 
Fast det viktigaste är ändå att man löser allt, blir vänner och säger förlåt. 
Kvällen avslutades med gos, kramar, lite bus och skratt. 
Imorgon är en annan dag och då hoppas jag att tålamodet har fyllts på igen. 

Jag är frusen, trött och ligger nerbäddad i soffan. 
Är så trött så jag knappt kan läsa texten på Tvn. Suddigt.
Det är väl egentligen NU jag ska gå och lägga mig. Nu när jag är så där skönt trött.

Kan hända att jag inom några minuter somnar här på soffan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar