torsdag 23 januari 2014

Tant

Jag börjar nog bli tant på riktigt. Jag kan inte dricka kaffe för sent på kvällen. 
Jag har testat två kvällar i rad att inte dricka kaffe så sent. Och jag har sovit mycket bättre. Inatt har jag sovit sovit riktigt bra. Jag tror inte jag har vaknat en enda gång. Inte ens Mr T har väckt mig. 
Kan det bero på att jag inte har druckit kaffe på kvällen?

Jag har aldrig haft problem med det innan. Har kunnat dricka 2 min innan jag lägger mig. När folk har sagt till mig att dom inte kan somna när dom dricker kaffe för sent så har jag sagt att det är en myt. Typ inbillning. 
Men nu vet jag inte... Jag ska testa ikväll med. Dricker väl kaffe på jobbet kanske men inte efter att jag har kommit hem. 
Sover jag lika bra inatt. Då är det kaffet. 
I så fall är det bara att inse...jag börjar bli gammal!!! Snart 40. Det börjat gå utför. 

Jag ska ju inte dricka så mycket kaffe heller egentligen. Inte när man har den här sjukdomen. 
Mindre kaffe. Mindre salt. 

Vaknade dock med huvudvärk. Svullna ögon och ansikte. 
Jag måste spänna mig väldigt mycket när jag sover. Och bita ihop rejält. Öm i kinderna. Har långa vita linjer på insidan av kinden efter att jag har bitit ihop. 
Lite stel i nacken oxå. MEN...
Jag är ändå otroligt glad över att ha fått sova hela denna natten. 
Även om jag känner mig trött och mosig så mår jag bättre. Det är hemskt att ligga vaken och snurra på nätterna. 

Så nu har jag gnällt av mig lite men resten av dagen blir gnällfri. 

Ska dricka upp mitt kaffe. Hoppas på att huvudvärken släpper. Hämta upp syrran och åka till gymmet. Kondition och mage på schemat. 
Sen blir det hem och softa några timmar innan jag börjat jobba kl 15. 
Jag tycker bättre om att börja klockan 15 än 7.15 iallafall. Det är en sak som är säker. ;)

Ett stort grattis till kusin Meja som fyller 5 år idag. 
För 5 år sedan hälsade vi på Josse på sjukhuset i Linköping. 
Några timmar senare , på natten/tidig morgon, fick jag ett sms. En liten flicka hade fötts. Med betoning på liten. 1060 g. En liten kämpe som har blivit stor. 
Hoppas du får en bra dag Meja. Vi ses i helgen. Hipp hipp Hurra ❤



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar