tisdag 14 januari 2014

En resa för livet

Jahopp. Då har jag gråtit några liter nu då. En resa för livet. Såg ni det programmet?
Det gjorde så ont i mitt hjärta. 
Tänk att barn ska behöva leva så. 
Jag har så svårt att förstå att det finns så mycket fattigdom inte så långt ifrån oss. 
Bo i kojor på en soptipp. Ofattbart. 

Men ändå är många av barnen så lyckliga. Dom vet inget annat...dom glädjs över det lilla.
Jag önskar att jag kunde ge dom så mycket mer.  


En bra eftermiddag och kväll trots en ilsk liten prinsessa som har fått några små utbrott. Svårt att låta bli att skratta när hon skriker rakt ut. Hon har verkligen varit sur och arg över småsaker idag. 
Undra om hon har sockerabstinens hehe
Hon har varit väldigt duktig och inte frågat om nån fika idag heller. 

Det sköna med lilla Emma är att hon inte är arg så länge. Hon har alltid nära till skratt. 
Och vi ser alltid till att man inte somnar som ovänner. 
Det är alltid viktigt för henne att man kramas, säger gonatt och stoppar om henne. ❤


I kväll funderar jag på att somna i soffan. Kan ju ändå inte sova när jag ligger i sängen. 
Och i natt måste jag SOVA. Jag är så trött att jag inte fungerar normalt. 

Jag skulle kunna ta en tablett mot illamående. Då blir jag avslappnad och trött och somnar lätt MEN då vaknar jag dåsig och slö istället. Moment 22

Nä jag får helt enkelt bara härda ut. Nån gång somnar jag väl.
Jag skulle verkligen behöva min skönhetssömn.
Rynkorna bara väller fram. Och så har jag fått skrynklig och lös hud under hakan. Va fan! 
Ge mig nån mirakelkräm tack!


Jag tror minsann Mallas 40-årskris börjar krypa på. Hjälp!

Gonatt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar