måndag 13 januari 2014

Skryt

För er som inte gillar skryt. Sluta läs. 
Ja jag ska inte skryta om mig själv utan vår dotter. 

Emma och jag la oss och kollade på en film förut. På Peter Pan. 
Direkt efter filmen ville hon rita en teckning. Hon skulle sätta upp den i sitt rum så att Peter Pan hittade till henne. 
Peter Pan skrev hon helt själv. Hon ljudade fram och skrev. Jag tittade chockat på. 
Visst. Jag vet att hon är duktig på att skriva och på att ljuda ord. Men oftast frågar hon om nån bokstav. 
Men nää nu skrev hon helt själv. Tingeling 
var dock lite svårare och hon behövde lite hjälp med bl a G:na.


Men visst är hon duktig?
Jag är så stolt och kan inte berömma henne nog. Är rädd att hon ska bli en diva med allt beröm vi överöser henne med. Hehe

Måste också hylla henne för att inte en enda gång idag bett om nåt onyttigt.
Jag har däremot fått hejda mig miljoner gånger från att inte ta en chokladbit. 
Har klarat mig än så länge. 

Var superhungrig förut och tänkte göra en äggmacka. 
Kokte äggen. Skulle kolla om dom var klara. Määäh?! Vart är äggen?

Jag hade lagt i äggklockan men glömt äggen. 
Bra Malin. 
#errorinmybrain

Är verkligen kraftigt slut i huvudet idag. 
I natt måste jag få sova. Imorgon ska jag upp innan tuppen. Ska på möte hos chefen. Tidigt. 
Blir trött bara jag tänker på det. Inte över att träffa chefen. Det ser jag fram emot. Men att gå upp och ge sig iväg tidigt. 
Tur att mamma kan komma hit och ge Emma frukost imorgon och se till att hon kommer till dagis. 

Nu ska jag dricka mitt kaffe. Och tjura över att jag får äta en apelsin till istället för choklad. 
#bitter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar