söndag 12 januari 2014

Jag det snöar, jag ser det snöar

Ja, nu är den här då. Snön som vi alla har väntat på. Eller? Jo, väntat har vi väl gjort för man har väl anat att man inte skulle slippa. Men längtat kan jag inte påstå att jag har gjort. 
Jag vet inte vad jag tycker. Kanske lite mysigt med snö ändå. I måttliga mängder. 
Och om det inte kallt och blåsigt. 
Det är det idag. Usch!

Emma är överlycklig. Äntligen kan hon kanske få åka på sin nya snowracer som hon fick när hon fyllde år.
Perfekt att ha en pulkabacke nästan precis utanför huset. 

Idag har vi varit på fika ,lek och bus hos Emmas kompis. 
Vi gick även hem till mamma, pappa och systrar en stund. Lillkusinen Hjalmar var oxå där. 

Sen drog ena syrran, Lina, och jag till gymmet. 
Idag försökte jag mig på lite snabbare tempo på bandet. Fick ha inställt på ganska mycket uppförsbacke och så hålla i mig, hårt, så går det bra. 
Har lite svårt att hitta några bra styrkeövningar som jag inte blir allt för "gungig" av. 
Men jag tog mig iallafall till gymmet. 
Bra Malla!

Nu har Emma lagt sig. Första dagen på dagis imorgon efter långledigt. 
Spännande! Kommer vi att ta oss upp? 
Imorgon är även första dagen på nyttighetsveckan. Ser fram emot denna veckan. Min kropp skulle behöva sig en rejäl utrensning. 
Tror även att Emma tycker att det ska bli lite kul. Hon är en tjej med vinnarskalle så med vetskapen om "vinsten" på lördag så lär hon inte vilja misslyckas. 


Nu ska jag dricka kaffe och se en film. Hur många kramar finns det i världen?
Hoppas den är bra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar