lördag 1 februari 2014

Hotell Forslund

Resan hit gick bra. Liiiite jobbigt väglag så vi fick köra sakta. Kändes som att vi aldrig skulle komma fram. 

I går var vi inne i city och sprang på stan och uträttade lite ärenden. En spännande möte ägde oxå rum för vissa av oss. 



Tyvärr blev jag påmind om att inget är som det brukade vara. Jag blev hjärntrött snabbt och orkade inte alls lika mycket.  När vi skulle hem kunde jag nog nästan ha tagits för en alkis. 
Det gungade, kan man sä. 
Fick hålla i Micke för att kunna gå. 

Blev det nån shopping da? En jacka på Zara. Och så lite annat smått och gott. 


När vi kom till Hotell Forslunds öppnade vi en flaska vin och tog lite plock. 


Lotta lagade mat och så testade vi Maria Montazamis vin. Jag hade med det till Lotta. Satte på en liten tofs på flaskan oxå. 

Igår kväll plockade vi och fixade inför festen. Gästerna kommer få ett riktigt fint mottagande när dom kommer fram. 
Det var en rolig kväll med mycket skratt. 
Lotta är verkligen en sjuk människa. Fast på ett bra sätt. 


Idag blir det att greja inför festen. Lotta och jag ska även på Make up store och bli sminkade. 

Vi har det bra som alltid när vi är i Stockholm och hos Fam Forslund. 
Saknar såklart Emma. Och Patric. Och min extradotter Tilda. 
Har lite panik i hjärtat över att när jag kommer hem åker dom bort 3 mån. 

Igår var min krönika i tidningen. 
Haha Dom som redigerar hade skrivit fel i rubriken. Chips?
Skönt att jag är oskyldig. Skriver inte ens nån rubrik. 


Fick ett mail av chefen. Där hon tackade för ännu en bra krönika och att hon förstod vad jag menade. Vi har söner i samma ålder och hennes är oxå iväg och reser. 
Men så fick jag även ett läsarmail. Det värmde.




Nu ska jag gå upp. Ligger i vårt "lilla"rum här. Jacuzzi och massagestol. Lyx!

På Hotell Forslund går jag bara runt och myser. Älskar inredningen. Lotta är grym på detaljer. 






Jag vill hem imorgon.  Men ändå inte. Märklig känsla. Flytta hit?  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar