söndag 16 februari 2014

Fel sida

Idag har jag inte alls vaknat på rätt sida.
Vill bara lägga mig igen. 

Gungigt värre idag. Svullen i ansiktet. Har spänt mig så mycket att jag är sönderbiten i kinderna. Alldeles svullen och öm både i kinderna och utanpå.
Är vita tjocka "linjer" på insidan.  Har även blivit sår på vissa ställen. Aj!
Och...på köpet så nyser jag och snörvlar som en tok. Härligt! 

Ska försöka masa mig upp och äta frukost. 
Blir en dag i ryggläge. Kolla på OS och bara slappa. 

Hade en trevlig kväll igår här hemma med grannarna.
 Mellotävling bl a = gissade vilken plats alla låtar skulle komma på. Jag hade 4 rätt och hamnade på en delad första plats med en av grannarna. 
Men priset lämnade jag ifrån mig eftersom det var jag som hade ordnat det. 
Ja...vad tyckte ni? 
Kan väl tycka att det var en smula märkligt att Shirley varken gick till final eller andra chansen. Inte Dr Alban heller.
Men samtidigt kan det väl vara kul med skrällar oxå. 
Mello är inte som förr. Det är inte schlager längre. Och...smaken är som baken, delad.  Vill man att en artist/låt ska vinna så får man rösta oxå. 


En lugn skön kväll igår. Jag tog bara två glas rött, knappt det. Var inte sugen på alkohol. Kan ha kul ändå 
Har märkt att åldern och sjukdomen har börjat ta ut sin rätt. Mysigare att ha hemma- fester/tillställningar/bjudningar. 
Man behöver inte göra det så avancerat. Bara mysigt att få umgås.
Att vi bjöd in grannarna igår blev en spontan invit i veckan. 
Och det blev väldigt enkelt, trevligt och bra. 

Skit i dammråttorna i hörnen, kör hämtmat, knytis eller ses bara över ett glas, lite snacks eller en kaffe om det är så. Jag är inte ett dugg märkvärdig eller kräsen. Jag tycker bara att umgås är trevligt. 
Såå...vem är sugen på att bjuda in oss? Hihi

Nähe. Av med täcket. På med myskläderna. Kaffe och frukost väntar. Och snart se på skidor. 
Kanske kan bli en bra söndag ändå. 

Ett stort grattis till mosters lille plutt som blir 15 idag. Hurra hurra hurra. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar