onsdag 26 februari 2014

Varför gråter du?

Emma kom in i och kröp ner bredvid mig när hon vaknade. Då låg vi och lyssnade på låtar från filmen Frost i mobilen. Sen spelade jag Jojk-låten för henne. 
-Mamma varför gråter du?
-För att jag tycker låten är så fin
-Va? Kan man gråta till musik?

Haha ja. Heter man PMS-Malla kan man gråta till allt. 
Jag är känslig i vanliga fall och mina ögon tårar sig ofta och lätt. 
Även när jag  blir lycklig och glad. 

Som igår när jag fick ett sms av Patric där det stod att han älskar mig. 
Flodvarning på den. 

Eller en vän som skrev jag saknar dig. 
Då kom oxå tårarna. 
Visst är det skönt att vara saknad? Då vet man att ens närhet på någotvis berikar en annans liv. 

Nyss grät jag oxå. Av ilska. Och en känsla av hopplöshet. 
Mitt älskade morgonkaffe var klart. 
Min kropp skrev efter en dos. 
Drog ut kannan lite för snabbt så att hållaren man sätter melittapåsen i for ut. 
Baaam! 
Att kaffet tydligen inte var helt nerrunnet blev jag varse om, kan man sä. 
Blött och kladdigt över bänk, spis och golv. Och mitt goda knäckebröd med avokado och havssalt dränktes i princip av sump. Trevligt. Skitkul. 
Åååååååååå!!!!!

Ja...ni fattar kanske att jag grät. 

Men men. Gör om och gör rätt. 
Nu har jag iallafall fått i mig både kaffe och knäcke. 
Fast jag är fortfarande sur. På kaffebryggaren. 

Snart gymmet. Sen ska vi bjuda svärmor på lunch här hemma. En titt på Stadsmissionen och en fika där. Lönesamtal. Kyrkogården. Och så jobb ikväll. 

Kämpa!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar