måndag 10 februari 2014

Semlor

Vi blev sugna på lite måndagsgott så vi bestämde oss för att göra semlor. 
Fast vi köpte släta bullar och färdig mandelmassa att bara spritsa ut. 
Perfekt. 
Jag älskar semlor. Eller rättare sagt. Jag älskar mandelmassa. 





Men en semla är fanken som en hel middag. Proppmätt!

I dag är jag trött. Tog emot när klockan ringde i morse. 
Emma fick krupp inatt. Jag for upp. Livrädd att det var allergin som hade satt sig på andningen. 
Hon fick stå vid ytterdörren en stund och andas frisk luft och så inhalera lite. 
Det fick över ganska snabbt men jag hade svårt att somna. 

Idag är Emma också trött. Rosslig och hes. Börjar bli förkyld och ser inte alls pigg ut i ögonen. 
Nu sitter hon och myser med pappa i kökssoffan och ser en film på datorn. 


Dom ser på  Polarexpressen. Bra film!

Idag på jobbet var jag med in till stan med en av dom boende. Kul att få hänga med på nåt annat. 

Imorgon ska jag träffa läkaren. Nervöst. 
Känner mig orolig i hela kroppen. Är disträ och ofokuserad. 

Innan läkaren ska jag äntligen träffa min lilla grekvän Ramona. 
Tänk att hon tycker om mig precis som jag är. Hon accepterar alla mina fel och brister. Hon måste vara lite korkad ;)

Jag ska vila min uppsvällda buk en stund sen blir det gymmet en runda. 

Ikväll ska jag testa att göra en ny maträtt. En asiatisk sallad med räkor och nudlar. 
Hoppas det blir gott. Och att jag orkar äta nåt. Just nu är jag semleuppsvälld och det känns som att jag aldrig kommer kunna äta igen. 

Ha en trevlig måndag ❤



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar