måndag 10 februari 2014

Asiatisk sallad

Tokmätt, det bränner lite på läpparna, god smak i munnen...har precis ätit fantastisk mat. 

Testade att göra en ny maträtt idag. Asiatisk sallad med nudlar och räkor i en väldigt god dressing.

Blandade i rivna morötter och räkor i en dressing som jag gjorde av japansk soja, sesamolja, pressad lime, riven ingefära, olivolja, hackad chili och lite socker.

Kokte nudlar och la på ett stort fat. På med sallad. Köpte en färdigblandad påse med mixad sallad. Hackade salladslök och la på salladen. På med blandningen av räkor, morötter och dressing. 
Skar avokado och la på. Några lime runt om. Och sist på med  sesamfrön som jag hade rostat i stekpannan. 

Enkelt att göra och magiskt gott. Kan man bli kär i en maträtt? I så fall är jag kär. 




Har tränat, badat, lagat mat, ätit och nu ligger jag utslagen i soffan. Matkoma. 
Jag älskar mat! 

Min älskade son ringde förut.  Vi pratade på Face Time så vi såg varandra. 
Ååå vad jag saknar honom. ❤
Det var så mysigt att höra han och Emma säga "Love you" till varandra och skicka slängpussar. 
Syskonkärlek. Mina fina barn. ❤




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar