torsdag 27 februari 2014

Min dag

Gymmet
Möte/lunch på Modehuset
Mellis med Emma
Lämnade Emma hos mormor och morfar
Jobbet 
Hem 
Kvällsmat
Bad
Natta Emma
Soffan och tv

Ja...lägg till några toalettbesök och ett par koppar kaffe oxå så vet ni vad jag har gjort idag. 

Väldigt bra kväll på jobbet. 
När jag skulle gå hem sa personalen att dom gärna hade velat att jag jobbade en stund till. Att dom tyckte det var tråkigt att jag skulle gå hem. 
Det var så skönt när jag var där sa dom, för jag har sån koll på allt.
Hehe...kontrollfreak nr 1. That's me!
Kul att vara uppskattad iallafall. 

Fick även höra på mötet idag att jag var driftig, engagerad och målmedveten med det jag åtar mig och gör. 

Känns väldigt bra att höra.
Känner själv att jag inte alls har haft nån energi dom senaste månaderna. Men jag hoppas den kommer tillbaka. 

Just nu vill jag väldigt mycket men kraften och orken räcker inte till. 
Motivationen är som bortblåst. 

Har fått höra av många att dom inte riktigt känner igen mig. Är även folk som har sagt till Micke att jag inte är mig lik. 
Känns lite trist. Jag vill vara samma gamla Malin som jag alltid har varit. 

Men jag fick höra idag att jag var en energispridare och att jag var saknad. 
Härligt. 
Då växer man lite som människa. 

Har funderat mycket idag...
Man ska se till att man har bra människor runt sig. Människor som hjälper en upp när man är nere. Som får en på bättre tankar. Som får en att vilja kämpa lite till. Att orka. 
Människor som orkar ge det där lilla extra till andra och som inte bara kör sitt race och tänker på sig själv. 

En sån människa är jag. En sån som ger det där lilla extra till andra. Därför önskar jag att andra är såna mot mig. Inget konstigt alls. 

Idag har jag dock blivit besviken. 
En vän ringde och undrade om jag kunde vara barnvakt. Tyvärr kunde jag inte ställa upp. Jag skulle jobba. Det känns trist. 
Hade gärna velat hjälpa henne. Vet att hon har fullt upp. 

Och sen blev jag besviken över att jag fick frågan om att vara med och gå modevisning. 
Men, det kunde jag inte heller. 
Läkarbesök den dagen, med balanstest, vilket innebär yrsel och illamående. 
Ååååååå typiskt. 
Fast när jag tänker efter vet jag inte om jag hade vågat hahaha

Nu ska jag sova. Trött som ett jon. 

Natti natt

Pssst. Krönika imorgon. Om sura busschaufförer...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar