lördag 22 februari 2014

Sprickor i fasaden

Säger Nja om mello ikväll. 
Emma och jag tittade knappt. Vi lekte och gosade med Zigge istället.
Men jag hade iallafall rätt om vilka som skulle gå vidare.



Innan mello var vi hos syrran på kalas. Storkusinen har fyllt 15. 

Lillkusinen Hjalmar höll låda. En härlig, go och glad liten fis.




Nu kom nyss Micke och Gotte hem. Vi dricker te och käkar frallor. Mys. 
Skönt med en nykter helg.

Tänker på dom stackars barnen som fick åka runt med en kraftigt berusad mamma, mitt i centrala Kalmar, för nån månad sedan. En måndagseftermiddag. 
Så full så hon t o m kör in i poliserna. 
Usch så hemskt. 
Hur fan tänker man då? Hur kan man utsätta sina barn för detta?
Jag vet vem hon är. Och jag inser nu att bakom många människors fasader finns en annan verklighet än den man får se. 
Men till slut blir det sprickor i fasaden... 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar