onsdag 19 februari 2014

Upp och ner...

...ner och upp.

Mmm livet är verkligen som en berg o dal-bana. 
Skrev peppande sms till en vän förut idag som behöver det. Tänkte då på hur lätt det är att peppa och uppmuntra andra. 
Men när det kommer till en själv så glömmer man det där. 
Vi pratade ( skrev sms ) också om att hur feg man är för att våga ändra sitt liv. Rädd för att våga chansa. Att våga följa sina drömmar. 
Mer mod , tack! 

Man ( läs;jag ) borde bli bättre på att peppa sig själv lite. 
Istället för att gräva mig upp när jag har fallit ner så gräver jag ner mig ännu djupare. 
Otroligt korkat. 

Igår hade jag iallfall en fantastisk dag. 
Inget att klaga på alls. Inte nåt som är värt att gnälla över iallafall. 
Tur att det kommer såna dagar  emellanåt. 

Startade dagen med att äta frukost med Emma och Meja. Vi fixade oss och drog sedan in till Länsmuseet. 
Där är man ju VIP och det nu då va. Gratis inträde ett år. Tack Östran.



( anställda inom Gota Media får det )

Vi hade ett par väldigt trevliga och roliga timmar där. Spänning, bus, lek , pyssel, och så paus på det mysigt fiket. 




















Underbara barn med så mycket tankar, funderingar och miljoner frågor. 
En kommentar från Meja:
-Malin, det är väl inte riktiga människor som ligger i vattnet?

-Nej då. Det är bara dockor. 
-Jaha, det förklarar ju allt svarar hon då. 
Hahaha.


Vi tog även en tur i leksaksbutiken och åt på McD. 
Lämnade av tjejerna hos syrran och gick sen till jobbet. 
Hade en väldigt bra kväll på jobbet oxå och gjorde en hel del själv. Kändes bra.

Var riktigt trött i går kväll. Tar på krafterna att ha hand om två barn hehe.
Man inser när man har två hur lätt vi har det med bara en. 

Vaknade idag med kraftig huvudvärk och gungig. Orkar knappt röra mig. Så upp igår och ner idag. Segt!

Emma vill ut och cykla nu. Hm...precis det jag känner för. Not!
Men men. Får väl ge oss ut en runda efter lunchen. Frisk luft  att ju aldrig skadat. 

Har smsat lite med Patric idag. 
Så här mysigt bor han och Tilda nu.
Om jag vill dra dit? Svar: Ja! 
Dum fråga!


Har även pratat med en vän idag som mår lite dåligt. För mycket att göra och stress kan få en att gå in i väggen. Inte bra alls. Utbränd kan låta som en "hitte på"-sjukdom men om man drabbas så är det ett rent helvete. 

Så till DIG min vän säger jag, lyssna på varningssignalerna från din kropp. Du har bara ett liv. Jag blir orolig för dig ❤


Nu ska jag umgås lite med Emma. Hon gör allt för att tjäna pengar. Hon har räknat sina pengar om och om igen hela förmiddagen. I hopp om att det ska bli mer :)


Hon sparar till dockan Elsa i Frost. 
-Mamma, kan jag hjälpa till med något här hemma. 
Smart tjej. Hon vill tjäna pengar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar