måndag 3 februari 2014

Allergisk reaktion

Vår stackars lilla Emma. 
Vi var hos läkaren idag för att kolla utslagen på kroppen. 
Han tog massa prover. Lilla gumman, hon sa inte ett ljud men tårarna rann. 
Han pratade om gluten, virus, nässelutslag och lite annat. Skulle även ta ett avföringsprov och utesluta nåt problem med tarmarna. Hon har nämligen varit lös i magen ett bra tag nu. 
Vi får provsvar om en vecka. 

Utslagen la sig lite och vi fick lite bonustid 
med ungdomarna som kom hem igen. Planet kunde inte lyfta för dimman. Men nu sitter dom på flygplatsen igen. Redo att åka. 

Emma och jag har bara tagit det lugnt nu i em. Vi låg på soffan och såg en film när jag märke att hon började klia och klia på sig själv. 
Tittade på henne och såg att hon hade blivit alldeles röd i ansiktet och utslag på hela kroppen. Hon hade rivit så det blödde på ett ställe. 




Ringde 1177.
Hon fick tag på läkaren vi träffade tidigare idag och han ringde upp mig. 
Eftersom vi hade Betapred/kortison hemma skulle vi börja med att ge henne 8 tabletter. 
Oroväckande att det var så mycket i ansiktet sa han för då finns det risk att det täpper igen luftvägarna. Så nu skulle vi hålla extra koll på henne och om det inte lägger sig av kortisonet så ska vi åka in. 
Lilla gumman. Vad kan det vara? Känner mig orolig. 
Blir att vabba med Emma imorgon. Känns lite konstigt. Vi vabbar typ aldrig. 
Men bättre att jag är hemma som bara jobbar 3,5 tim imorg och att dom inte behöver sätta in nån annan för mig.

Upptäckte innan att Emma hade dekorerat en blomma i fönstret. Hihi

Nu ska jag fortsätta mysa lite med Emma. Soffhäng, chokladboll och film ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar