fredag 7 februari 2014

Triss

Hm...Det här inlägget skrev jag idag på morgonen. Ser nu att det inte är upplagt. Typiskt. 
Men bättre sent än aldrig ;)
Blir lite konstigt bara eftersom jag precis skrev ett inlägg. Men men. Skitsamma. 


Den här dagen har jag bestämt ska bli en bra dag. Inget gnäll, inget skäll, och inget "tycka synd om mig själv"-tjat. 
Jag är sjuk. Jag har Meniéres. Jag har ett handikapp. Men inte fanken blir det bättre av att deppa. 
Jag kan bryta ihop och gråta i korta stunder men det blir så mycket enklare att vara glad.
Kanske har jag "fejksmajlet" på ganska ofta men that's me. 
Fasaden är ibland enklare att gömma sig bakom. 

Emma och jag har en mammaEmma-dag idag. Vi har börjat dagen med frukost och soffhäng. Perfekt start.
Emma räknade precis till 100. Inte en siffra var fel. Bra jobbat. 

Idag ska vi ha en riktig mys dag. En pf-dag. Pappafritt. Han jobbar sen ska han ut på grabbkväll. 

Emma och jag ska åka till svärmor och bli bjudna på lunch på vårt favoritställe Sea Salt. 

Och ikväll blir det gott att äta, Amigo och Fångarna på fortet. Och jag ska försöka använda mobilen så lite som möjligt idag.
Ska fokusera på en av det bästa jag har, Emma. 
Kanske tar fram telefonen ibland ifall den andra bästa jag har hör av sig, min son. 

Kan väl inte räkna med att han ska ha tid att höra av sig till sin mamma varje dag men man kan ju hoppas. 
Igår var det fest på gatan där som bor. Drinkar för 60 bath, billigt, och dom hade druckit en hel del såg det ut som när jag fick sista smset och bilden. 
Hm...ibland är det kanske bättre om man skonas från viss information. Hehe

Jag ska köpa en triss idag. Fick ett tecken.
Kanske är det idag det plötsligt händer?

Trevlig helg!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar