lördag 12 februari 2011

Mysig lördag

Idag har det hittills varit en väldigt bra o mysig lördag. Vaknade utvilad och undrade varför inte Emma hade kommit och väckt mig. Men hon hade gått upp och var i sitt rum och lekte.
Skönt att hon klarar att gå upp och sysselsätta sig själv en stund.
Vi åt frukost den gick vi och tog bussen in till stan. Emma älskar att åka buss och sitter snällt stilla.
Vi mötte upp Pillan och gick till Tokiga Ture och köpte godis. Även där var Emma duktig, inget gnäll eller tjat om godis. Hon höll sin påse och tog tacksamt emot bitarna hon fick och när jag sa att det räckte gick hon snällt till kassan och skulle betala.
Vi var på 4-kök och fikade och Emma var duktig och åt upp sina pannkakor innan hon tog sitt godis. Inget godis innan man har ätit, så gissa om hon var snabb med att äta :) Mammas duktiga lilla tjej!
MEN...i morse kom det där lilla monstret fram hos henne igen. Hon tjatade att jag skulle följa med in i hennes rum och leta efter en sak men jag sa att hon fick gå in och göra det själv för att jag åt frukost. Då puttade hon på mitt glas med kaffe så det åkte ut på bordet och över tidningen. Hm...
Hur kommer det sig att ett glas med kaffe blir som 3 liter kaffe när det åker ut? Man torkar och torkar men det känns som om det bara blir mer o mer...skumt!
Så förutom missödet med kaffet så har det varit en väldigt bra lördag. Inga sura miner och inget mer monster som har tittat fram.

Ikväll blir det gott att äta, ett glas rött och melodifestival. Men först ska jag lägga mig och vila en stund.

Trevlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar