onsdag 24 oktober 2012

Liggpigg

3-årig bröllopsdag idag. Vi firar alltså läderbröllop.
Min man fick därför något i läder av mig. Kan ni gissa vad?
En pungvärmare!

Nääää, jag skojar bara. Ett par handskar i läder så han slipper frysa i vinter.
Fast en pungvärmare hade ju faktiskt varit kul :)

Hur firar vi då vår bröllopsdag? Jo vi börjar dagen med att jag får "vabba" med Emma.
Hon skulle sovit hos mormor inatt eftersom både jag och Micke skulle ha jobbat men nu är jag hemma med henne ikväll istället och så får hon vara hemma från dagis imorgon.
Hon hade feber igår/inatt och fick Alvedon.
Hon är förkyld men ändå ganska pigg tycker jag. Just nu märks ingen feber av iallafall.

Så till det där med VAB. Det är ju en djungel. Jag har knappt aldrig "vabbat". Och hur gör man när man jobbar natt? Jag skulle ju jobbat några timmar ikväll men från midnatt blir det ju en ny dag?
Får nog ringa f-kassan istället.

Jag hittade iallafall en som ville hoppa in åt mig inatt så jag slapp strula med att ringa bemanningen. ( Tack M )

Så det blir inte mycket firande av någon bröllopsdag idag inte.
Jag är själv tokförkyld och har ont i hela kroppen.

Men det är väl bara att bita ihop och försöka vara lite liggpigg
när mannen kommer hem ikväll.
Det är väl sånt man gör på bröllopsdagar?! :)

Ha en bra dag!






- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar