onsdag 24 oktober 2012

"Man kan väl inte sälja ett litet barn"

Saltkråkan är väl helt underbar film.
Emma satt precis och höll för ögonen när Pelle och Tjorven skällde på Stina som hade sålt Skrållan för 25 öre.

Vi ser på en film med små snuttar från många av Astrid Lindgrens filmer.



Jag tröttnar aldrig på hennes filmer.

Lunchen idag blev korvlåda. ( potatis, falukorv, grädde, senap och purjolök)
Eftersom jag nu har förbrukat min dos av kolhydrater för idag så blir det nån sallad ikväll.
Till kaffet blev det en repris från igår, stekta äpplen med kanel och grädde.

Har fortfarande inte ätit choklad, chips eller godis. Med tanke på att jag brukar äta nåt av det varje dag så är jag imponerad av mig själv!

Imponerad av min man oxå som kom hem med en bukett blommor.





"Hemma på vår gata i stan..."




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar