lördag 27 oktober 2012

Krönikan

Gårdagens krönika

Jag hinner inte
Tiden går alldeles för fort. Dagarna bara springer iväg. Nu är det fredag igen.
Inte för att jag har något emot att ha fredagsmys men det vore ju bra om man hann med något av allt det där andra som ska göras i veckorna.

Hur ska man hinna vara den där perfekta mamman som bakar och alltid lagar nyttig och bra mat?
Inga mamma scans köttbullar eller uppvärmd köttfärsås på burk.
I vår familj kör vi med konceptet, enkelt är gott!

Bakar alla egna bullar?

Hur ska man hinna spela alla spel som vill spelas, lägga pussel och läsa böcker?
Gör man verkligen egen lera nu för tiden?

Hur blir man den perfekta frun som alltid står där med ett leende och tar emot mannen med öppen famn?
Kåt, glad och tacksam. Tacksam…för vad ? Att man jobbar heltid både hemma och på jobbet?
Vem hinner ens tänka på att göra något annat än sova när man väl ligger i sängen?

Jag önskar att jag kunde vara den där perfekta vännen som alltid hinner med en AW, aldrig säger nej till en tjejfest och som alltid orkar lyssna och finnas där. Men det är svårt att räcka till ibland.

AW? Alltså en After work-träff. Jo tjena, jag slutar jobba på morgonen när alla andra går upp. Svårt att få till en AW då.

Tjejfest är kul, absolut. Men jag har inget att ha på mig och jag hinner inte shoppa. Moment 22.

Kan det inte ordnas ett pyjamasparty istället, där det är osminkat som gäller och fulast vinner?
Det hade ju varit kul att få vinna för en gångs skull. Enda gången jag vinner är om det är lotter med vinst varje gång.

Egen tid? Jo man tackar! Jag skulle vara glad om jag fick skita ifred.

Jag kan bli upprörd över hur alla andra kan ha så perfekta hem. En del ser ju för fanken obebodda ut. Hur hinner dom städa?

Varför ligger aldrig våra kuddar där dom ska i soffan och sängen står alltid obäddad? Varför tappar alltid mina orkidéer alla blommor? Varför står det alltid disk på bänken fast att vi har en diskmaskin och smutstvätten på golvet brevid tvättkorgen istället för i?

Vem hinner putsa fönster?
Och måste alla perfekta grannar hålla på att greja i trädgården, räfsa och fixa på huset varenda jäkla helg? Usch!

Ärligt, hur hinner man jobba , vara mamma, fru, vän, träna, laga mat, städa,facebook, blogga, twittra ( ok, dom tre sistnämnda kanske kan strykas )OCH sova med bara 24 timmar på ett dygn?

Kan man klona sig, eller kanske heltidsanställa ”RUT”?
Fler timmar på ett dygn, tack!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar