måndag 22 oktober 2012

En dag i taget

Jag har klarat en dag utan choklad, godis eller annat onyttigt.

Visst, kinamaten idag var kanske inte den nyttigaste men jag har iallafall inte ätit chips eller sötsaker.

Nu ikväll åt jag kycklingsallad men jag hoppade över att ha pasta i.

Micke har varit på ett herrmöte ikväll och jag har haft besök av bästa Lovisa.
Vi har kollat på tv med ungdomarna och haft det väldigt mysigt.

Ikväll har jag druckit te, ätit morötter, gurka och frukt!

Men nu har jag kraftig chokladabstinens.
Jag är sjukt sugen på att bara gå och slicka på en bit bara för att få känna smaken lite.
Men det är för stor risk att jag äter upp den och all annan choklad oxå som ligger i kylen.

Har funderat på att slänga allt jävla onyttigt som finns här hemma men nää jag måste lära mig att motstå. Jag måste skaffa mig lite karaktär.
Men en dag i taget och jag har iallafall klarat av denna.

Imorgon är en annan dag...


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar