onsdag 31 oktober 2012

Bröstcancer

Känner ni på era bröst? Kollar ni efter knölar?
Jag är verkligen värdelös på att göra det.
Jag har en knöl i mitt bröst. Upptäckte den när jag hade fått Emma.
Känslan när man upptäcker en knöl...Panik!

Var på vårdcentralen och skickades vidare till sjukhuset. Ännu mer panik!
Men det var ingen fara.
Det var en mjölkkörtel som hade blivit förstorad.
Knölen finns fortfarande kvar. Men nu vet jag att det är en ofarlig körtel. Känner den extra mycket innan mens när brösten är lite "större" och ömma.

Men jag känner aldrig efter andra knölar. Tänker alltid:
-Äsch, det händer inte mig!

Men när jag ser på Rosa bandet-galan tänker jag alltid att jag ska bli bättre på att känna.
Tyvärr glömmer jag lika snabbt!

Den där jäkla cancern som finns i alla möjliga olika former.
Jag hatar cancer!!!

Min mormor har haft cancer i tarmarna, min morfar dog av cancer i levern, min farmor hade hudcancer, Mickes styvpappa dog av cancer i tarmarna, en i vårt umgänge har haft bröstcancer...man hör hela tiden folk runt omkring som drabbas av cancer.
Jag drabbades av hudcancer som opererades bort.
Nu finns bara ärret kvar.

Hittade ett inlägg från min gamla blogg på Aftonbladet:








Känner mig riktigt trött och slö nu ikväll. Har huvudvärk. Tror jag grubblar och oroar mig för mycket.
Misstänker att jag kommer ha konstant huvudvärk tills min son kommer hem igen.
Snart är han framme i Thailand.
Önskar dom verkligen en underbar resa men önskar ännu mer att han vore hemma...


Sov gott!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar