söndag 21 oktober 2012

Humanitet

Idag mellan 12-13 är det insamling på Kaggs parkering.
Kläd och leksaks-insamling till dom barnen som anlänt med sina familjer till Lundegård.
Läs mer här :
http://blogg.ostran.se/Mamman/

Det diskuteras hej vilt om denna insamlingen.
Att dom invandrare som kommer hit redan får så mycket av Sverige. Att vi ska tänka på våra "egna" barn.
Jag tänker inte att nåt barn är mer värt än något annat. Jag tänker att barn är barn.

Tänk dig att komma till ett främmande land med endast kläderna du har på kroppen. Tänk att vara liten, rädd och inte alls förstå varför du var tvungen att lämna ditt liv, dina saker och dina vänner.

Skulle det startas en insamling för fattiga barn här i Sverige skulle jag inte heller tveka att hjälpa till.
Barn som barn...jag vill hjälpa alla!

Nu kan jag inte befinna mig på Kaggs parkering idag, men det kanske DU kan?

Eller så kan du kanske lämna dina saker till något barn som
du vet behöver det?!

/Humanitet







- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar