tisdag 16 oktober 2012

Det vänder snabbt

Ja vad ska man säga. Sverige låg under mot Tyskland och var totalt sågade av alla ( alla för mig innebär det jag ser och läser på facebook och twitter ) men hoppsan, Sverige vänder och matchen slutar oavgjort, 4-4.
Då vänder det snabbt och Sverige är älskade igen. Sverige är helt enkelt bäst!

Jag är en av dem som sågade Sverige, som suckade och pustade och tyckte det var slöseri att se matchen. Nu ångrar jag mig, förlåt.
Satan vad spännande det var. Och kul att Rasmus Elm gjorde det sista målet.

Mannen sa tidigare ikväll, när jag gnällde över att vi såg på fotbollen:
-Alla ser på det här. Det är allmänbildning.

Då skrattade jag högt och ironiskt.
Nu tänker jag annorlunda. Så vad lärde vi oss av detta?

-Att aldrig ge upp! Att alltid fortsätta kämpa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar