tisdag 1 maj 2012

Dupuytrens sjukdom

Var på ortopeden igår och träffade min läkare och fick konstaterat att jag har något som heter Dupuytrens sjukdom.
Det är till största del en ärftlig sjukdom ( har nu fått veta att min morfar hade det ) och den triggades förmodligen igång efter mitt fall och den då hårda smällen mot handen samt operationen.
Knölarna i handen är ett för stadie på sjukdomen och dom kommer jag inte bli av med. Min hand/fingrarna kommer att dra ihop sig mer och mer så småningom och det kommer då bli aktuellt med operation.
Tjoho vad kul! Är det inte det ena så är det de andra. Fast nu vet jag vad det är iaf.
Ska även på en röntgen för jag är öm och hård vid tumbasen brevid operationsärret. Kan ha blivit en skelettskada vid fallet. Förhoppningsvis är det inget men läkaren ville ändå kolla upp det.
Så var det med det.

Vilken underbar dag vi har haft idag. En aningens trötta när vi vaknade efter en väldigt trevlig valborg hos fam. Håkansson/Johansson.
Micke drog i väg tidigt imorse på en golftävling (som jag tror dom faktiskt vann. Han är på prisutdelning just nu...) och när han kom hem vid lunchtid så drog vi till McDonald´s.
Vi var en runda vid slottet och även vid en väldigt rolig lekplats i slottsparken.

Vi har verkligen haft en supebra dag. Familjemys på hög nivå. Vi bestämde oss för en gnäll och tjatfri dag. Känns ibland som att man inte gör annat än gnäller och tjatar på Emma så det är skönt för både henne och oss att slippa höra eländet :)

Jag har även hängt upp ett skåp som jag har målat och slipat i shabbystil.
Jag är verkligen inne i shabbyträsket :)

Bilder på skåpet och från vår mysiga dag kommer senare eller imorgon.
Nu fortsätter familjemyset.

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar