måndag 28 maj 2012

Vänner och fiender

Hette inte en serie så som gick på tv för många herrans år sedan?
Och jag tror fan jag minns låten i serien.
"Det faller ett regn från himmelen
det är en gåva som ger liv igen
Det kommer en tid i våra liv
Vi måste våga se sanningen"

Det kan visa sig att ens vän egentligen är en fiende och vem vet, kanske kan en fiende bli en vän...

Malla är djup idag och har många tankar och funderingar. Det snurrar en hel del i mitt huvud och gång på gång ställer jag mig, precis som Uggla, frågan: Vem i hela världen kan man lita på?
Ja säg det...

Nu har jag varit och tränat ett tufft indoorpass. Skönt att "springa" av mig massa negativ energi.
Och så har jag gråtit en skvätt oxå. Kollade på Sofias Änglar och det var inte bara en skvätt som kom. Skulle nog kunna ha fyllt vårt badkar. Är enormt känslig och har lätt för att gråta.

Det blir sängen tidigt för mig. Klockan ringer innan tuppen har vaknat imorgon. Emma ska till tandläkaren. Micke tar med henne dit. Jag ska plugga och sen dra med syrran och uträtta ärenden inför kalaset i helgen.
Jäklar vad glad och tacksam jag är över att ha körkort. Allt blir så mycket enklare...

Imorgon ska vi även ha ett litet kalas för sonen. 18 år imorgon. Ja, vad säger man. Tiden går fort.
Han har önskat sig thaimat och kladdkaka och det är klart att mammas lille pojk ska få det :)

Nähe...här blir inga barn gjorda. Hehe

Vi hörs imorgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar