lördag 19 maj 2012

Lördag?

Det känns inte som en lördag i dag, snarare en söndag. Klockan är bara 22 och jag känner mig redo för sängen.
Har varit ute hela dagen även i dag och grejat i trädgården. Hade mams, paps och en av systrarna här på en fika. Jag bakade kladdkakemuffins som vi bjöd på MEN jag tog ingen. Ville verka duktig eftersom jag hade varit på gymmet i morse och kört indoor samt 20 min på bandet. Och jag var duktig DÅ men nu i kväll har jag varit manisk och frossat alldeles för mycket godis.
Men som tur är så är det ju inte söndag, det är ju lördag och då får man ju äta godis. :)
Fast nu mår jag illa...Kommer inte äta en godisbit på evigheter känns det som. Usch!

I morgon är det däremot söndag och då blir det till att städa och plugga. Har lånat ut Emma till syrran. Dom ska till Skälby så att jag får plugga lite i lugn och ro.
Har inte bestämt mig för om jag ska träna imorgon el inte. Behöver väl eg ha en vilodag eftersom jag har bokat upp mig på en del pass i nästa vecka..men äh...vi får se.
Får se om jag har ork och lust i morgon efter städ och studier.

I dag hamnade jag, helt random, in på en blogg hos någon jag bara känner lite. Har jobbat lite smått med denna personen och vi tycker väl si så där om varandra.
Men jag måste säga att jag fick en annan bild av personen i fråga när jag läste dennes blogg.
Som sagt...döm ingen innan du gått 1000 mil i dennes skor.


Nu ska jag hänga en maskin tvätt. Roligt lördagsnöje!
Det blir ju en hel del tvätt när man har en dotter som byter kläder flera gånger om dagen. Suck...

Här har hon bytt om till "Mimmi" :)


Varför har en del så svårt att erkänna när dom har gjort fel eller att be om ursäkt när dom har sårat eller gjort något dumt?

Ett litet ord ej ofta använd på våran jord, det lindrar smärta, det stillar gråt, det lilla ordet är Förlåt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar