torsdag 10 maj 2012

Lyx

Är i stort behov av lite lyx. Vill klippa mig, fixa naglarna, köpa mig nåt nytt och snyggt att ha på mig, dricka skumpa och bara få ha det lyxigt.
Men här sitter jag, i soffan med min dotter, myskläderna på, äter vattenmelon och ser på film. En film jag redan sett fem hundra miljoner ggr. Suck!
Det är absolut lyx det med, lyx att ha den möjligheten att umgås med mitt barn så mycket som jag kan.
Men just nu vill jag "checka ut" från mamma, fru, hushållerska-uppgiften och få ha lite  vardagslyx.
Jag är less på att varje dag ser likadan ut. Träna, plugga, laga mat, diska, städa och plocka, leka, pyssla, läsa och natta...
Jag vet...det är det som är vardag...men man måste väl få ogilla vardagen ibland?

Ser fram emot lördag då jag ska träffa en vän och ta ett glas vin eller två. Lördagslyx och en stunds "utcheckning". :)

Idag har jag tränat, blev gymcirkel och en stunds löpning på bandet.
Har varit på röntgen med min hand, fick dock inget besked idag. Läkaren skickar hem ett brev.
Hämtade Emma på dagis, var och handlade och nu har vi haft filmmys.

I dag när jag hämtade Emma på dagis var jag för en gångs skull klädd i något annat än mysbyxor. Hade en orangefärgad blus. Då sa Emma:
-Men mamma vad fin du är. Du passar i orange.

Hahaha, min lilla sötnöt! Jag kanske borde hoppa ur mysbyxorna lite oftare :)

Nähe, dax att fortsätta med lite vardagsbestyr...Usch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar