lördag 26 maj 2012

Egen bostad

Emma kom in till oss tidigt i morse. Vi försökte somna om men det gick inte. Vill låg och gosade länge och pratade om allt möjligt. Hon har mycket funderingar nu lilla skruttan.
Tycker synd om henne. Hon har troligtvis fått en allergisk reaktion av något för hon kliar, kliar,kliar och så har hon små röda prickar lite överallt på kroppen.

Nu sitter vi framför TVn och har frukostmys.
Vi har sett en stund på Madicken, den filmen har vi ju aaaaaldrig sett innan, men nu ville Emma se Tingeling. Spännande, den filmen har vi ju heller aaaaaldrig sett tidigare.
Hur orkar barn se samma film om och om igen?

(Eh... Jag kanske inte ska säga nåt, undra hur många gånger jag har sett Twilight? Hoppsan! )

Molnigt i Kalmar i dag. Känns konstigt, är ju van att vakna med strålande sol. Fast det gör inget. Vi ska städa idag och jag ska greja i källaren.

När mannen har vaknat ska jag ut på en kombinerad gå och joggingrunda.
I dag kanske Emma får sin lekstuga oxå. I dag eller imorgon. Hon kommer bli så glad.
Och när den anländer på i trädgården har vi lite att göra med den.
Den ska målas både på ut och insidan. Ser fram emot att få inreda Emmas första, egna, lilla bostad ;)

Får väl snart räkna med att även sonen skaffar egen bostad. Dock inte i en lekstuga, men egen lägenhet. 18 år om 3 dagar...obegripligt!
En gång mammas lille pojk, alltid mammas lille pojk :)

Näe nu ska jag se Tingeling. Måste se om hon hittar skatten även denna gången. Vem vet, denna gången kanske slutet blir annorlunda :)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar