söndag 20 maj 2012

Helvetesmaskin

Jag kan inte annat än hålla med Linus-Ida om att dammsugaren är en helvetsmaskin. Avskyr att dammsuga.
Emma tittar på Madicken nu och nyss frågade hon:
-Mamma, vad är en helvetesmaskin?
Hahaha, dom lär sig både bra och dåliga saker av Astrid Lindgren filmerna.
När Madicken hamnade i slagsmål började hon gråta och sa att hon var rädd. Lillskruttan!


Vilken härlig dag det har varit idag. Klarblå himmel,strålande sol,varmt och skönt.
I dag åt vi lunch ute, det var riktigt mysigt.

Emma fick följa med mormor, morfar och moster till Skälby och sen hem på middag hos dom så jag har pluggat och hunnit med en hel del uppgifter. Passade även på att dra iväg på ett indoorpass.
Är otroligt tacksam över att dom "lånade" Emma idag. Hon älskar att vara hos mormor, morfar och sina mostrar. Hon skulle nog gärna flytta dit om hon bara fick :)
Misstänker att hon lär rymma dit både en och två gånger så småningom. Tur att det inte är så långt dit...

Nähe, dax att natta Emma och läsa en saga. Svårare att få henne i säng om kvällarna nu.
-Men mamma, jag vill inte sova än, det är ju ljust ute?!

I morgon blir det gymmet och ett gymcirkelpass, studier, och så ett besök av Emmas kompis Vide, hans lillasyster Juni och mamma Cissi.
Ska bli trevligt.
Är nästan alltid vi som åker iväg till folk och fikar så det är så kul när någon kommer hit.
Jag hoppas ungdomarna kommer hem en runda imorgon oxå. Jag saknar dom!
(Hör ni det? Jag saknar er! KOM HEM!)

Vi hörs imorgon!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar