lördag 26 maj 2012

Skönhetssömn

Jag kan inte somna. Varför är det alltid så?
Jag sitter i soffan, gäspar konstant, ögonen är svåra att hålla öppna, avslappnad och nära att somna. Släcker och gör allt det man ska innan man ska lägga sig.
Kryper ner och ... blir hel plötsligt totalt otrött. Omöjligt att somna. Trött i kropp men inte knopp. Va fan?!
Hjärnan går på högvarv. "Jobbar" aldrig så mycket som just NU när jag vill sova. Typiskt!

Inte blir det bättre av att det är en fluga
och 15 mygg i rummet som surrar ikapp. Enormt störande.
Fast inte lika störande som min man som snart kommer börja snarka eller fåglarna som "tjattrar" som galningar utanför fönstret om några timmar.

Inte konstigt att jag ser ut som jag gör... Skönhetssömn, vad är det?

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar