söndag 29 april 2012

Lite av varje

Söndag igen....Denna helgen har vi gjort lite av varje. Jag och syrran hade en "man och barnfri"-dag igår. Stan, shopping och fika.
Det har grejats och fixats här hemma, haft lördagsmys, idag körde vi långfrukost med färska frallor, Micke och pappa har sågat och rensat bland buskar och träd idag och så har vi gjort plats för Emmas lekstuga som snart landar i trädgården, mamma och syrran var även här på fika och lunch, jag har målat ett skåp, pluggat och skickat iväg en uppgift och nu sitter jag och väntar på att dra iväg och träna.

Ikväll blir det mys med ungdomarna, lite grillat och annat smått och gott på menyn.
Äntligen skiner solen och man får genast massvis med energi.

Jag är lite smått illamående av nervositet. Imorgon ska jag träffa min läkare som opererade handen efter fallet förra vintern, R.Bjerre.
Jag vill verkligen inte operera handen igen. Håll alla fingrar och tår som bara går för min skull.

Valborg imorgon då ja. Det firar vi i Borshorva med fina vänner. En mysig tradition som vi har skapat.

Sitter och har svårt att hålla mig för skratt. Vår dotter vill gå ut i trädgården och plocka blommor men hon vågar inte gå ut själv. Hon är rädd...rädd för sniglarna ??!!
Ja, det finns ju risk att dom äter upp henne så jag förstår att hon är rädd :)

Igår kväll hämtade hon en chokladbit i kylen och sen ville hon ha en till. Hon bad Micke att hämta en men han sa att hon kunde göra det själv. Då sa hon:
-Men pappa, jag har slut på mina krafter.

Hahaha...lilla sötnöten!

Ha en härlig söndag!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar