måndag 24 mars 2014

Tranan

Tranan har redan varit här. Han smög in genom fläkten och "tassade" in i Emmas rum. 
Han lämnade "fotspår" i hela hallen ( Brun kajal funkar till det mesta hehe )
Han har visst tappat några fjädrar oxå. 
Emma har hängt upp strumpbyxor i hopp om att få extra mycket av Tranan. 
För det är ju två strumpor då :)
Hon var så spänd och förväntansfull inför att titta i strumpan imorgon. Men nu sover hon gott.






Själv känner jag mig på lite bättre humör. 
Har ont och är fortfarande less. Men har fått mycket energi av att vara ute i trädgården och bygga och fixa med kaninens bur. 
Vi har sågat och grejat. Buren kommer bli så bra när den väl är klar. 
Han får utrymme och två våningar. 
Lyxlägenhet. 

Den ska målas i samma färg som Emmas lekstuga. Han ska få en egen liten hage oxå. Han ska ha det bästa vår lilla bebis. 
Jag kan liksom inte göra nåt enkelt. 
Kan aldrig vara lagom hehe. 

Frisk luft är bra för kroppen. 
Ett varmt bad nu ikväll kändes bra för min ömmande kropp. 
Nu sitter jag och försöker komma på fredagens krönika. 
Går sådär...

Imorgon ska jag upp tidigt. Jobbet kallar. Kan väl förmodligen inte göra särskilt mycket. Det värker ju lite överallt. Men skönt att komma dit en stund iallafall. 

Och när jag kommer hem från jobbet är jag ensam hemma. Då ska jag, hör och häpna, VILA.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar