söndag 2 mars 2014

Ont det gör ont

Pms, tandvärk, förkyld och så lite gungig och illamående på det. Härlig söndag. 

Känner mig inte i toppform. Trött ,blek och frusen. 
Kände igår kväll att det började göra rejält ont i min visdomstand. 
Den växer väldigt konstigt, snett på nåt vis. Och senast jag var hos tandläkaren sa hon att jag behövde operera bort den hos käkkirurg om den började ställa till besvär. 

Eh...den har ställt till besvär ett tag men eftersom jag har tandläkarskräck så drar jag mig för att gå dit. 
Tanden gick sönder för ett tag sedan och nu så börjar det väl sätta sina spår. 
Öm och svullen runt tanden. Är nog inflammerat. 
Jag kan knappt öppna munnen idag. Har väldigt svårt att gapa. 
Är svullen och röd även nere i halsen och det gör ont när jag sväljer. 
Vet inte om det har nåt samband. 

Jag måste nog ringa tandläkaren imorgon. Även om det tar emot. 
Inte kul att lägga pengar på det. Tycker det är hutlöst dyrt att gå till tandläkaren. Men det är inte det som är jobbigast. 
Jag är livrädd för att lägga mig i den där jäkla stolen. 
Får hjärtklappning och blodsmak i munnen bara jag tänker på det. 

Har dock fått en väldigt bra tandläkare i Berga C som är utbildad på att ta hand om såna som mig, med tandläkarskräck. 
Hon erbjuder alltid nåt avslappnande när jag ska till henne. 
Men nu vet jag ju att det är katastrof med min visdomstand och att jag förmodligen har väntat alldeles för länge. 
Gör ont i hela kinden och käkbenet.

Men jag har liksom inte haft ork att ens tänka på tandläkaren. Det har varit lite annat som har varit jobbigt. 

Fast nu kan jag nog inte vänta längre...måste nog ringa imorgon. Tyvärr. Mamma, hjälp!!!!

Ligger på soffan. Kollar skidor. Snart kommer Gotte och barnen. Ska bli kul. 
Grillen ska tändas ute. Vi ska grilla korv. Tror dock vi äter inne. Ser kallt och ruggigt ut. Barnen ska även få göra chokladbollar. Mysig söndag.❤
Älskar att ha folk runt mig och när det händer lite. Då slipper jag tänka på allt "jobbigt". 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar