måndag 17 mars 2014

Förlåt

Ingen bra dag alls idag. Inte kroppsligt i alla fall. Huvudvärk, gungig och illamående. Varken åksjukepiller eller panodil har hjälpt. 
Och snart måste jag ha nåt starkare emot ryggen innan jag får jucket. Jäklar vad ont det gör. Ska det aldrig gå över?

Emma hade en kompis med sig hem för lek och våffelgott. 
Jag har suttit vid datorn och skrivit lite. 
Funderar på om det är vårkänslor eller om det är 40-års krisen som sköljer över mig för jag har så mycket blandade känslor i kroppen. 
Vet inte om jag ska skratta eller gråta?
Ena stunden är jag högt i det blå nästa stund faller jag med en duns i marken.

Nu i em/kväll hade vi en diskussion med Emma.
Hon ville sitta i tv-rummet och äta. Vi sa nej och det blev ett fasligt liv. 
Jag ger mig ofta, tyvärr , men denna gången var det NEJ. 
Hon satte sig vid matbordet och åt efter många om och men. 
Efter maten ritade hon en stund och så skrev hon en söt liten lapp. 
Felåt=Förlåt

Underbara unge ❤

I kväll är jag rysligt trött. Orkar knappt hålla ögonen öppna. 
Får se hur länge jag orkar vara vaken. 
Imorgon bitti ringer klockan tidigt. Jobbet kallar. 


Känslan när man gör något för någon men någon inte verkar uppskatta det på det sättet man hade hoppats....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar