måndag 3 mars 2014

Tandläkaren

Vaknade klockan 06.00 i dag. Upp och tog tempen. 38.4
Sen ska man väl egentligen lägga till nåt när man tar den under armen?

Ringde jobbet och sa att jag inte kommer. 
Försökte lägga mig och somna om. Det gick inte. 
Gick upp, gjorde frukost och satte mig framför Nyhetsmorgon. 
Ringde tandläkaren så fort dom öppnade. 
Fick en akuttid 14.10 idag. Men...jag kunde inte få en tid hos läkaren jag brukar gå till. 
Fan. Hon vet ju precis hur jag funkar. Att jag är rädd. 
Men men. Det är bara att bita ihop. 
Den här tandläkaren är säkert också snäll. Jag får väl utgå ifrån att hon inte vill ha ihjäl mig iallafall  hehehe

Känns så fånigt att vara rädd för tandläkaren när man är snart 40. 
Men det är inte tandläkaren jag är rädd för. 
Det är att ligga där i stolen. Ha en stark lampa i ögonen. Nån som gräver i munnen. 
Hua!
Panik!

Nu ska jag ge Emma frukost. Och när jag har lämnat henne på dagis ska jag gå hem och vila lite.
Ensam hemma. Ska njuta av tystnaden och lugnet. 
Läsa en bok. Se nån serie. Bara vara. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar