torsdag 6 mars 2014

Neurolog

Jahopp. Då är snart den här dagen över. Jag vet inte om läkarbesöket gick bra idag eller inte. Känns som att "problemet" är framskjutet. Eller att det är ett större "problem"än jag tror?!

Gjorde några tester som inte var bra. På sjukintyget står det bl a:
Falltendens åt vänster vid Romberg
Sjunkande vänsterarm vid Grassé

Sen gjorde jag några övningar då jag har glasögon på mig och där kunde man se att balansen var påverkad. Ögat slår på någotvis. Jag fattar inte riktigt. 

Hur som helst så vågar dom inte göra en behandling förrän jag har varit hos en neurolog. 
Dom vill kolla så att det inte är nåt vajsing med min hjärna. 

När dom får ett ok från neurologen är det planerat att jag ska läggas in och få två sprutor i örat. Destruktionsbehandling. 
Så, ja ...nu är det bara att vänta och hoppas att neurologen inte hittar nåt "värre" fel och att MR är ok. 
Sen så har jag ett par nätter på sjukhus att se fram emot. Lite gift i öronen och några veckors konstant ostadighet och mycket sängliggande. 
Livet är fantastiskt. 

När ska jag börja få lite flyt?

När läkaren började prata om neurologen idag. Stressad hjärna. Svullnad i hjärnan. Epilepsi. Då rann tårarna och jag kände mig väldigt stressad...och rädd. 

Vad är det som händer? Ska det vara så här bara för att man börjar närma sig 40?
Usch, jag vill inte kliva över den gränsen. 
Tror jag stannar kvar här, på 39-strecket. 

En arbetskamrat har en man som har Meniéres. Och hon sa att dom 2 första åren hade varit en rent helvete. 
Mmm grattis. Mitt har inte hållt på ett år än...

Tur att jag har lite roliga saker att se fram emot. Det behövs för att orka gå framåt.
Lite positiv energi.

Jag kämpar på. Läkaren ville sjukskriva mig helt. Orolig över att jag faller oftare nu. 
Men jag vill jobba. Jag måste få ha ett vanligt liv. Vara någon annan än sjuka Malin. Göra någon nytta. 

Ikväll är jag trött. Väldigt trött. Gäspar konstant. Det bultar i huvudet.
Borde lägga mig tidigt. Men det är ju så mkt bra på Tvn ikväll. 
För se hur länge jag orkar hålla mig vaken...
Gäääääääsp


I dag har jag fått se min dotter jaga sin nya kärlek på dagis. Isak heter han. Dom pussades och hon sa till honom att hon var kär. Hahaha. Nu börjas det ❤







1 kommentar: