måndag 19 augusti 2013

Stora grodan

Idag lämnade vi en förväntansfull liten tjej på förskolan. Hon började på stora grodan. Alltså avdelningen med dom "stora" barnen. Oj vilken grej. Och vad spännande.
Jag trodde kanske skulle bli lite tufft för henne att gå dit idag, efter långt sommaruppehåll. Hemma sedan innan midsommar. Men näpp. Det gick hur bra som helst. Hon nästan sprang dit.

Men Gud vad snabbt tiden går. Nästa sommar slutar hon på Lindeberga och ska börja skolan. Ja eller 6-års. Hjälp!

Nu sitter jag på trappan vid ytterdörren, dricker kaffe och njuter av solen.
Känner mig trött men ändå piggare än igår.

Kom i säng rätt sent igår. Iallafall senare än jag lagt mig senaste tiden. Men vi satt och hade en mysig avslutning på kvällen på den inglasade altanen med ungdomarna.
Tända ljus och höra regnet smattra. Underbart!

Sen har jag sovit dåligt inatt. Har drömt om träning, Ironman, Mini Tri och nattlopp. Var med i allt fast jag fick avbryta för att jag var så otränad.

Är bokad på Indoor ikväll. Ska jag eller ska jag inte?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar