fredag 16 augusti 2013

Krönika

Ja idag är min krönika i tidningen.
Min bonusfarmor sa till mig:
-Hur kommer du på allt?

Inte så svårt. Jag älskar att skriva. Om jag hade tid lust och energi så skulle jag kunna skriva en bok på ganska kort tid, tror jag. Jag har så mycket idéer men jag får inte riktigt ner det på papper ( worddokumentet)
Helst av allt så skulle jag velat ha ett eget rum här hemma. Ett kontor. Där jag kan få sitta själv, i lugn och ro.


Nu sitter jag ute och tar en kaffe. Det blåser lite men annars är det skönt.
Älskar att sitta ute ,ensam, njuta av tystnaden och bara få andas .

Idag ska Micke luncha med en polare och jag och Emma ska ha tjejmys.
Kolla leksaksbutik och fika.

Om ni ser mig och jag inte hälsar, eller kanske verkar sur och disträ så är det för att jag försöker hantera Mr Tinnitus som tagit över mitt ena öra.
Jag förstår om ni är lessa på att läsa om honom i min blogg. Jag förstår, jag vet hur tröttsam han är...jag lever med honom. Elände! Jämmer och ve!

Fast jag försöker hålla humöret uppe och jag ler nog mer än jag tjurar ändå.
Det är bara att gilla läget.
Livet är ju så, som min son brukar säga.

Ha en härlig fredag!


2 kommentarer:

  1. Jag har aldrig sett dig tjura, bara le så det behöver du inte oroa dig för :)

    Kram Johanna (Olausson)

    SvaraRadera
  2. Tack , det känns skönt att höra. Men då har du inte träffat mig när jag har PMS. Hihi
    Kram på dig ❤

    SvaraRadera