söndag 11 augusti 2013

Barndomsminne

Hur gott är det inte med mariekex som man brer smör emellan och doppar i kaffe?
Barndomsminne för mig. Innan jag drack kaffe åt jag alltid detta hos mormor och doppade i hennes kaffe.
Otroligt gott och onyttigt. Men det unnar jag mig idag.
Imorgon ska jag ta tag i livet igen.
Jag mår så mycket bättre när jag äter rätt och tränar regelbundet. Har varit mkt slarv senaste tiden.

Idag är ingen bra dag. Vaknade yr och illamående. Har vilat hela dagen. Känner mig fortfarande dåsig men det är nog av medicinerna.

Sitter nu på inglasade altanen och lyssnar på regnet och åskan.
Ska börja läsa en bok som jag fick av min vän Lotta.
Jag skulle aldrig ljuga för dig heter den.

Jag känner mig på dåligt humör. Är orolig , rastlös och lite stressad inombords.
Varför vet jag inte. För att sommaren är slut snart?
För att vi inte gjorde eller hann med allt det där jag vill?
För att hösten är på intågande?
Kallt och mörkt. Usch!

Visst, hösten kan vara mysig. Men...bara liiite sommar till. Snälla?









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar