fredag 23 augusti 2013

Positivt tänkande

Inatt har jag sovit som en drottning.
Njae...inte riktigt kanske. Låg sömnlös några timmar. Var yr. Vaknade trött och illamående.
Men jag gör som kuratorn sa, försöker att inte tänka negativa tankar.
Positiva tankar gör allt så mycket lättare.

Jag var yr men jag är ju inte yr nu.
Jag mår illa men det har jag tagit en tablett för.
Jag är trött men jag kan ju vila under dagen.

Hon, kuratorn, sa oxå att frisk luft och motion är bra medicin.
Så när jag vaknade i morse och inte kunde sova så gav jag mig ut på en pw. Gick 2 och sprang 2.

Nu dricker jag kaffe. Känner mig piggare.
Ja, det är lättare om man tänker positivt. Att försöka att inte göra problemen större än dom är.
Att försöka se möjligheterna istället för det omöjliga.
Att inte tänka: Jag orkar inte.
Utan istället: Det här fixar jag.

Fan vad klok jag blev över en natt...

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar