tisdag 13 augusti 2013

Bästa rummet

Jag älskar vårt kök men absoluta favoritrummet i vårt hus är nog ändå vårt uterum. Vår inglasade altan. Älskar att sitta där på kvällarna med tända ljus och bara njuta av lugnet och tystnaden.

Ute känns det att det börjar bli höst. Småkyliga och fuktiga kvällar.
Men här inne kan man ändå hålla kvar vid sommarkvällarna ett litet tag till.
Jag har så svårt att ge upp sommaren. Får panik av att det snart är över. Jag vill inte ,jag vägrar.

Idag har jag tränat som jag skrev om tidigare idag.
Jag och Emma var på stan och fixade födelsedagspresenter inför helgens barnkalas medan Micke var hos sjukgymnasten.

Helena kom förbi på kaffe, lek och bus med sina härliga barn, Ebba och Elsa.
Jag tog en pw nu ikväll innan jag lagade mat.

Nu ska jag sitta här på altanen en stund till innan jag lägger mig. Hade tänkt läsa lite men Mr Tinnitus hälsar på så då har jag svårt att fokusera på läsningen.
Otroligt påfrestande, skorrande jävla ljud i örat.
Blir förbannad på riktigt!
Men nää inte hetsa upp mig. Lugn och fin. Njut av kvällen nu Malin!!!

Har en lykta, ja eller det ser ut som en lykta men det är en lampa ,här på altanen som jag fick när jag fyllde år.
Älskar verkligen den.
Har jag sagt att jag älskar ljus och ljuskyktor? Hehe Micke tycker vi har för många. Vadå för många? Kan man väl aldrig få för mycket av ?!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar