torsdag 15 augusti 2013

Jag skiter i allt, men det skiter jag i...

Vaknade imorse och kände mig helt orkeslös. Trött. Öm i kroppen. Nysattacker. Tung i huvudet.
Men jag pallrade mig ändå iväg till gymmet. Dumt. Borde ha stannat kvar hemma istället. Men jag försökte iallafall.
Hade ingen ork alls. 20 min på bandet i ganska lågt tempo. 3 olika armövningar, orkade dock inte pressa och så en magövning innan jag gav upp och cyklade hem. Orkade knappt ta mig fram och hem.
Verkligen helt slut.
Antingen så är det tinnitusen som gör mig trött. Dålig sömn och så tar det på krafterna att dras med oljudet.
Eller så är det nåt skit i kroppen på väg att bryta ut.
Känner mig öm i kroppen och har ont i ena ljumsken men det är nog pga av att jag inte är en van löpare. Och dom där 6 km häromdagen gör sig påminda än.

Nu har jag ätit frukost och sitter ute i solen och njuter.
Tittar på trädgården , alldeles för högt gräs och vissna blommor.
Nåt jag måste ta tag i.
Inne flyger dammråttorna omkring, oxå nåt jag måste ta tag i.
I tvättstugan börjar berget nå Kebnekaises höjder, måste oxå tas tag i.
Måste måste måste....blääää
Nää, jag sitter här och njuter av kaffet och en bok.
Jag skiter i alla måsten. Iallafall en stund.

Måste ladda batterierna och få lite energi så att jag kan hänga med tjejerna på en date ikväll.

Fan vad det är gutt med sol!
Mer sol åt folket.
Emma sa idag att hon ville åka till Thailand igen. Snart. Jag med. Vill boka en resa helst just precis NU.
Kommer bli så avundsjuk när Patric och Tilda drar iväg i flera
månader. Men...vi ska hälsa på. Ja det ska vi!

Och du...Mr Tinnitus, jag skiter i dig. Nu ska jag njut av det lilla som är kvar av sommaren. Jag ska ignorera dig.
Från och med nu ignorerar jag allt och alla som tar energi eller gör livet surt för mig.

#Karma



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar