torsdag 11 april 2013

Somna aldrig osams

Idag har vår underbara lilla dotter haft två härliga utbrott. Jisses!
Ett tag så stod både hon och jag och skrek här hemma. Hon tokskrek rakt ut. Jag gjorde likadant. Hon skrek ännu högre. Jag med!
Men då kände jag mig urfånig och börjar nästan skratta istället.
Jag trodde Emma skulle bli chockad och tystna om jag oxå skrek. Men inte. Hon blev bara ännu argare.
Jaja...nu har jag testat det iallafall.

Sonen fick rycka in och "hjälpa" mig. Jag hade bett Emma gå in i sitt rum, även burit in henne dit en gång men hon kom ut lika snabbt igen, men när brorsan tog in henne så lyssnade hon på honom iallafall.

Sen vänder det snabbt. Hon blir glad och allt är som vanligt. Tills det är dax igen.

Tyvärr kom andra utbrottet nu ikväll när Emma skulle lägga sig.
Och nu sitter jag här med dåligt samvete och ont i mammahjärtat.
Hon somnade innan jag hann prata med henne och krama om henne.
Det känns inte alls bra.

Nu ska jag krypa ner i sängen under mitt fluffiga täcke och sova.
Jag är extremt trött.

Det har varit, förutom Emmas utbrott, en bra dag.
Modehuset, fyndade jeans på rean. 99:- på Gina Tricot.




Vi köpte presenter inför kommande födelsedagar.
Vi var även en runda på Ikea och lunchade. Mamma var oxå med. Så jag bjöd henne på lunch. Köttbullar för 19:- Shit vad dyrt!!!
Hehe.

Emmis är tokförkyld och nu i em/kväll var hon väldigt hängig.
Hon låg i vår säng, tittade på film
och fikade lite.




Hoppas hon är piggare imorgon lilla skruttan och hoppas utbrotten uteblir.
Jag önskar mig en lugn och stillsam fredag. Utan bråk och tjafs.
Det kan väl inte vara så svår att ordna?

Imorgon är det som sagt fredag ihen och även dax för krönika.
Imorgon kan ni läsa om hundbajs, snorkråkor och spelinbjudningar på fb :)

Glöm inte köpa Östran!

Natti

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar