torsdag 18 april 2013

Korvgryta

Jag mår bra men ändå inte. Svårt att förklara. Känner en oro gnaga i mig.

Men annars är allt ok. Vi har haft en soft förmiddag hemma. Emma och Micke har varit ute i trädgården. Jag har pratat med min vän Ingela i telefon, fixat med papper till f-kassan, mailat en massa hit och dit, funderat och planerat inför Patrics student,gjort lunch.
Korvgryta och pasta blev det idag. Jag hoppade över pastan och tog broccoli istället. Jag har gått upp i vikt. Byxorna sitter tight. Magen väller över. Inte ok!
Måste ta tag i detta nu.

Ska bort till mamma på en kaffe snart. Micke ska dra och jobba och Emma ska vara kvar hos mamma en stund medan jag powerwalkar.

Ikväll ska jag göra ingenting. Bara för att jag kan och vill.
Lite grönssaker, dipp och soffan. Min nya bff är soffan. Revenge på tv ikväll. Gutt!

Här har ni receptet på min enkla korvgryta
Falukorv
Lök
Cremefraiche
Cremefraiche paprika-chili
Tomatpure
Hot chilisås
svartpeppar och paprikakrydda.

Ibland har jag paprika i oxå, då blir det extra gott tycker jag .

Enkelt och snabbt tillaga.


Men, är det inte solen som tittar fram nu? Perfekt. Jag som snart ska ut på en pw.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar