söndag 14 april 2013

Jag säger upp mig!

Eller jag strejkar iallafall. Kanske tar en lång semester. Tjänstledigt på obestämd tid. Från vad? Från att vara mamma!
Morgonen började bra men som vanlig så kommer trotsmonstret fram och "förstör".
Vissa dagar har man mycket tålamod. Andra dagar har man ingenting.
Idag är en sån dag.
Idag orkar jag inte fjäska, lirka och trixa för att det ska vara lugnt.
Idag kom mitt monster fram och nu är jag sur.
Kan nästan börja lipa.
Fy fanken vad trött jag är på att höra ordet Nej. Jag är less på trots. På tvärtemot.
Avskyr gnäll,sura miner och arga röster.
Trött på tjat.

Jag gick och la mig igen men känner nu att nää inget ska få förtstöra den här dagen som började så bra.

Jag går ut på en pw. Hög musik i lurarna. Ska suga i mig energi av solen och när jag kommer hem hoppas jag att monstret är borta och att min fina lilla dotter är tillbaka!

Men först en treo!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar