lördag 10 november 2012

Rasmus på luffen

Frukostmys framför TVn. Vi ser på
Rasmus på luffen.
Jag har alltid älskat den filmen. Det var den första film jag såg på bio :)
"Tänk jag drömde i natt, att jag hade en katt och han åt bara sill och potäter..."




Det känns lite bättre i nacken idag. Dock inte i axeln.
Men skönt att det går åt rätt håll iaf.
Det ska nog snart bli bra snart det här!

Fick just precis ett sms som fick mig att få rysningar i hela kroppen.
En vän hade hittat musskit i sin säng och sett en mus springa omkring i sovrummet.
Om det var jag som hade varit med om det så hade jag packat väskan och dragit direkt.

Jag avskyr verkligen möss. Jag har fobi för dem. Är rädd!
Tål knappt att se Emmas lilla gosedjur som hon bär runt på jämt. Husmusen Bus.
Tarzan är oxå skeptisk...




Ikväll kommer jag gråta en hel del. Vi ska ha avskedsfest för Lina som imorgon drar till Stockholm för att sedan fara vidare över Atlanten och landa i New York.
Sedan kommer hon att bo ett år i New Jersey och jobba som barnflicka.

Hon kommer få så kul och en otroligt mäktig upplevelse.
Jag är så glad för hennes skull.
Men det känns lite sorgligt att hon ska "lämna" oss, om så bara för ett år...



Ha en härlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar