fredag 26 september 2014

Snuskigt

Fredag...igen. En soft sådan. 
Inte många knop från min sida idag. 
Det enda ansträngande jag har gjort är att gå 3,5 km pw. Bära korgen när jag handlade. Och bära in kassen när jag kom hem. 

Är trött idag. Nästan så där sjukligt trött. Sen låter det nåt förbannat i örat. 
Har mest suttit och läst idag. 

Hade disco med Emma en stund i köket. Hög volym och dans. Men jag dansar tydligen inte bra säger Emma. 
Äh. Hon har inte sett mig när jag kör loss på dansgolvet. 
Kan väl kanske förstå vad hon menar. 
Nu , sedan jag blev sjuk, kan det kanske se en smula stelt ut.
Ständigt denna, risk för fall, oro gör att jag inte tar ut svängarna, om man sä. 

Emma frågade förut:
-Mamma vad menas med att man gör något snuskigt?
-Eh...typ...eh...att plocka mördarsniglar med händerna. 

Ja men vad skulle jag svara? 
Och för den delen tycker jag iallafall att det är snuskigt  ;)
Nåt annat "snusk" vill jag verkligen inte att min dotter på, snart, 6 år ska veta nåt om. 
#hjälp

Nu har Emma sin kompis Alva här. Vi ska ha tjejkväll och fredagsmys. 

Ha en trevlig helg ❤



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar